Regulaminy
ZARZĄDZENIE Nr 2 / 2019
Dyrektora Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji w Długosiodle
z dnia 4 lutego 2019 roku
w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji w Długosiodle
Na podstawie:
- art. 13 ust 3 Ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. Z 2001 r. Nr 13, poz 123 z późn. zm.).
- § 12 Statutu Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji w Długosiodle uchwalonego Uchwałą Nr XII/83/2003 Rady Gminy Długosiodło z dnia 4 grudnia 2003 r. zarządzam co następuje:
§ 1.
Wprowadzam Regulamin Organizacyjny Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji w Długosiodle, jako załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Traci moc Zarządzenie Nr 26/2012 Wójta Gminy Długosiodło z dnia 4.04.2012 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji w Długosiodle
§ 3
Zarządzenie wchodzi z dniem 4 lutego 2019 r.
Załącznik nr 1 do
Zarządzenia Nr 2 /2019
Dyrektora Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji w Długosiodle z dnia 4 lutego 2019 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
GMINNEGO CENTRUM INFORMACJI,
KULTURY, SPORTU I REKREACJI
W DŁUGOSIODLE
DZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
ROZDZIAŁ I
Zakres regulaminu
§ 1.
Regulamin Organizacyjny Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji określa:
- organizację i zasady funkcjonowania Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji.
- Strukturę organizacyjną Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji.
- zasady działania Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji.
ROZDZIAŁ II
Podstawy działania
§ 2.
- Gminne Centrum Informacji Kultury Sportu i Rekreacji działa na podstawie:
Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym tekst jednolity z 2001 r. /Dz. U. Nr 142, poz.1591 z późn. zm. /
- Uchwały Nr XII/83/2003 Rady Gminy Długosiodło z dnia 4 grudnia 2003 r. w sprawie utworzenia Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji w Długosiodle
- Statutu Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji w Długosiodle
- Niniejszego regulaminu.
ROZDZIAŁ III
Słownik terminów
§ 3
Ilekroć w Regulaminie organizacyjnym jest mowa o:
- Wójcie — należy przez to rozumieć Wójta Gminy Długosiodło
- Centrum Kultury — należy przez to rozumieć Gminne Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji
- Dyrektorze — należy przez to rozumieć Dyrektor Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji
- Głównym specjaliście – należy przez to rozumieć Główny specjalista ds. kultury, sportu i rekreacji
- Inspektorze — należy przez to rozumieć Inspektora do spraw Kultury Sportu i Rekreacji.
- Referencie – należy przez to rozumieć Referent do spraw obsługi bazy komputerowej i użytkowników informacji, Referent do spraw edukacji, Referent do spraw promocji i turystyki.
DZIAŁ II
ZASADY REALIZACJI ZADAŃ
Rozdział I
Podział zadań pomiędzy Dyrektorem Centrum Kultury, Głównym specjalistą i pozostałymi pracownikami
§ 4
- Dyrektor realizuje zadania przy pomocy Głównego specjalisty do spraw kultury, sportu i rekreacji oraz pozostałych pracowników.
- W przypadku braku możliwości pełnienia obowiązków służbowych przez dyrektora, Główny specjalista do spraw kultury, sportu i rekreacji pełni zastępstwo, którego zakres rozciąga się na wszystkie kompetencje Dyrektora Centrum Kultury.
§ 5
Do zadań i kompetencji Dyrektora Centrum Kultury należą następujące sprawy:
- kierowanie Centrum Kultury oraz wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do Głównego specjalisty i pracowników,
- organizowanie pracy Centrum Kultury, kierowanie bieżącymi sprawami jednostki,
- wykonywanie zadań i obowiązków określonych przez Wójta,
- prowadzenie polityki kadrowej,
- prowadzenie prawidłowej gospodarki finansowej w ramach posiadanych środków,
- nadzór nad poprawnym merytorycznie wypełnianiem obowiązków przez podległych pracowników,
- planowanie podstawowych zadań należących do Centrum Kultury oraz zakresów czynności, obowiązków i odpowiedzialności dla pracowników,
- opracowanie dla potrzeb wójta oraz innych organów okresowych ocen, analiz, sprawozdań, bilansów, programów i innych materiałów,
- udzielanie odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne organów kontroli zewnętrznej. udzielanie odpowiedzi na skargi i wnioski.
§ 6
Do zadań i kompetencji Głównego specjalisty do spraw kultury, sportu i rekreacji należą:
- zastępstwo dyrektora w czasie niemożliwości pełnienia przez niego obowiązków,
- współpraca z instytucjami kultury i szkołami działającymi na terenie gminy,
- ochrona i kultywowanie wartości kulturowych gminy i regionu poprzez edukację artystyczną,
- organizowanie imprez kulturalnych,
- tworzenie programów rozwoju kultury fizycznej i sportu,
- propagowanie i upowszechnianie masowego ruchu sportowego,
- organizowanie imprez sportowych.
§ 7
Do zadań i kompetencji Inspektora do spraw kultury, sportu i rekreacji należą następujące sprawy:
- współpraca z instytucjami kultury i szkołami działającymi na terenie gminy,
- ochrona i kultywowanie wartości kulturowych gminy i regionu poprzez edukację artystyczną,
- organizowanie imprez kulturalnych,
- tworzenie programów rozwoju kultury fizycznej i sportu,
- propagowanie i upowszechnianie masowego ruchu sportowego,
- organizowanie imprez sportowych.
§ 8
Do zadań i kompetencji Referenta do spraw obsługi bazy komputerowej i użytkowników informacji należą:
- prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących gminy,
- wyszukiwanie i udzielanie informacji dotyczących dalszej nauki,
- wyszukiwanie i udzielanie informacji dotyczących rynku pracy,
- udzielanie informacji osobom prowadzącym działalność gospodarczą,
- udostępnianie sprzętu, baz danych i programów komputerowych,.
- umożliwianie użytkownikom informacji stałego dostępu do Internetu,
- prowadzenie usług biurowych.
§ 9
Do zadań i kompetencji Referenta do spraw edukacji należą:
- traktowanie wychowanków z szacunkiem, życzliwością i sympatią,
- dbanie o bezpieczeństwo dzieci w czasie pobytu w przedszkolu i poza budynkiem ośrodka przedszkolnego,
- planowanie i prowadzenie pracy dydaktyczno - wychowawczej zgodnie z wymaganiami przyjętych programów wychowania przedszkolnego,
- inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, kulturalnym lub rekreacyjno- sportowym,
- współdecydowanie o wyborze programu wychowania przedszkolnego, pomocy dydaktycznych, zabawek,
- Systematyczne pogłębianie wiedzy pedagogicznej, podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych przez aktywne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego,
- prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci i ich dokumentowanie,
- udzielanie rodzicom i opiekunom wychowanków informacji o postępach ich dzieci, wspomaganie ich w działalności wychowawczej.
§ 10
Do zadań i kompetencji intendenta należą:
- W zakresie kierowania żywieniem:
- sprawowanie fachowego nadzoru nad sporządzaniem posiłków i ich prawidłowym wydawaniem, dbanie o ich kaloryczność zgodną z normami żywienia zbiorowego dzieci,
- nadzorowanie pracy kucharek i pomocy kuchennych,
- dbałość o należyte i zgodne z normami zapasy produktów żywnościowych,
- dopilnowanie utrzymania się w stawce żywieniowej,
- sporządzanie jadłospisów na okres 10 dni, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzenie działalności kuchni w zakresie bezpieczeństwa zdrowotności żywności i żywienia, zgodnie z wymogami organu nadzoru sanitarnego,
- sprawowanie kontroli wewnętrznej warunków sanitarnych we wszystkich etapach produkcji i obrotu, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej żywienia dzieci,
- w zakresie nieprawidłowego kierowania żywieniem odpowiedzialność materialna i dyscyplinarna.
- W zakresie gospodarki pieniężnej:
- właściwe przechowywanie i zabezpieczenie gotówki,
- dokonywanie operacji gotówkowych - przyjmowanie wpłat i odprowadzanie przyjętych sum do banku,
- prowadzenie ewidencji dzieci i naliczanie odpłatności za posiłki,
- egzekwowanie od rodziców wpłat za posiłki w określonej i zatwierdzonej wysokości,
- niezwłoczne zawiadomienie dyrektora o brakach gotówkowych oraz ewentualnych włamaniach do kasy,
- W zakresie pełnienia funkcji kasjera odpowiedzialność materialna i dyscyplinarna za straty powstałe z jego winy a w szczególności powstałe z tytułu :
- nieprzestrzegania zasad gospodarki kasowej,
- nienależytego zabezpieczenia i przechowywania gotówki
§ 11
1.Do zadań i kompetencji kucharki należą:
- przygotowywanie posiłków /obiadów, śniadań/ z uwzględnieniem:
- odpowiedniej kaloryczności sporządzanych posiłków,
- odpowiednich wagowo porcji,
- estetyki podania,
- walorów smakowych,
- różnorodności sporządzanych dań,
- dbanie o najwyższą jakość i smak posiłków (śniadanie, obiad , podwieczorek) i wydawanie ich o wyznaczonych godzinach,
- wydawanie obiadów w stołówce szkolnej,
- terminowe wydawanie posiłków zgodnie z ustalonymi godzinami ich wydawania,
- codzienne przygotowywanie próbek żywnościowych, dbanie o właściwe ich oznaczenie i przechowywanie zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- oszczędne gospodarowanie produktami spożywczymi i sprzętem,
- niezwłoczne zgłaszanie przełożonemu:
- wszelkich stwierdzonych uszkodzeń sprzętów i mienia szkolnego,
- awarii i usterek instalacji wodnych, kanalizacyjnych i innych,
- przestrzeganie zasad właściwego i higienicznego przygotowywania posiłków,
- uczestniczenie w sporządzaniu dekadowych jadłospisów wraz z intendentem,
- uzgadnianie z intendentem zakupu niezbędnych produktów żywnościowych,
- rozliczenie się z ilości wydanych obiadów,
- odpowiedzialność materialna i dyscyplinarna w zakresie nieprawidłowego żywienia oraz za sprzęt i naczynia znajdujące się w kuchni,
- utrzymywanie czystości i porządku na stanowisku pracy, przestrzeganie zasad higieniczno-sanitarnych , BHP i ppoż. oraz dyscypliny pracy,
- przestrzeganie ustalonego czasu pracy i wykorzystywania go w sposób efektywny,
- noszenie odzieży roboczej i ochronnej , zgodnie z wymogami higienicznymi,
- uprzejme i życzliwe zachowanie w stosunku do przełożonych, współpracowników, dzieci, rodziców i interesantów,
- odpowiedzialne i ekonomiczne gospodarowanie produktami spożywczymi i środkami czystości,
- bezpieczne używanie urządzeń i narzędzi zgodnie z ich przeznaczeniem,
- odpowiedzialność materialna i dyscyplinarna w zakresie nieprawidłowego kierowania żywieniem, wykonywanie innych poleceń dyrektora , związanych z organizacją pracy kuchni.
§ 12
Do zadań i kompetencji pomocy kuchennej należą:
- obróbka wstępna warzyw , owoców oraz wszelkich surowców do produkcji posiłków (mycie, obieranie , czyszczenie), rozdrabnianie warzyw , owoców i innych surowców,
- przygotowywanie potraw zgodnie z wytycznymi kucharki ,
- pomoc w porcjowaniu i wydawaniu posiłków,
- przestrzeganie zasad technologii i estetyki oraz przepisów higieniczno-sanitarnych,
- dbanie o najwyższą jakość i smak posiłków (śniadanie, obiad , podwieczorek) i wydawanie ich o wyznaczonych godzinach,
- oszczędne gospodarowanie produktami spożywczymi i sprzętem,
- przestrzeganie właściwego podziału pracy w kuchni,
- utrzymywanie czystości i porządku na stanowisku pracy, przestrzeganie zasad higieniczno-sanitarnych , BHP i ppoż. oraz dyscypliny pracy,
- mycie naczyń (wyparzanie) i sprzętu kuchennego,
- sprzątanie kuchni , obieralni i innych pomieszczeń kuchennych,
- doraźne zastępowanie kucharki w przypadku jej nieobecności,
- przestrzeganie zasad BHP i ppoż. oraz dyscypliny pracy,
- przechowywanie artykułów zgodnie z zaleceniami Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej,
- noszenie odzieży roboczej i ochronnej , zgodnie z wymogami higienicznymi,
- uprzejme i życzliwe zachowanie w stosunku do przełożonych , współpracowników , dzieci , rodziców i interesantów,
- przestrzeganie ustalonego czasu pracy i wykorzystywania go w sposób efektywny,
- natychmiastowe zgłaszanie intendentce powstałych usterek oraz wszelkich nieprawidłowości stanowiących zagrożenie zdrowia lub życia,
- wykonywanie innych poleceń dyrektora , związanych z organizacją pracy kuchni.
DZIAŁ III
TRYB PRACY CENTRUM KULTURY
ROZDZIAŁ I
Zasady podpisywania, aprobaty pism i decyzji.
§ 13
- Dyrektor podpisuje pisma i decyzje dotyczące spraw należących do właściwości Centrum Kultury
- Do wyłącznego podpisywania przez dyrektora zastrzeżone są dokumenty typu:
1) jeżeli wymaga tego wyraźny przepis prawa
2) zastrzeżone niniejszym regulaminem
- Jeżeli dyrektor nie może pełnić obowiązków służbowych, prawo podpisu spraw wymienionych w ust. 1 i 2 przysługuje w jego zastępstwie głównemu specjaliście.
- Główny specjalista podpisuje decyzje w sprawach indywidualnych na podstawie imiennego upoważnienia dyrektora.
ROZDZIAŁ II
Podstawowe zasady planowania pracy w Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji.
§ 14
- Działalność Centrum Kultury oparta jest na rocznym programie działania.
- Program działania Centrum Kultury, obejmujący podstawowe zadania przewidziane do realizacji, powinien zawierać zadania wynikające w szczególności z:
1) ustaw i przepisów wykonawczych
2) uchwał Rady Gminy
3) regulaminu organizacyjnego Centrum Kultury
4) zarządzeń Wójta
- Główny specjalista, inspektor i referenci przekazują dyrektorowi do 15 grudnia każdego roku projekty programów działania poszczególnych stanowisk pracy.
- Dyrektor opiniuje przedłożone projekty programów i przedstawia ROCZNY PROGRAM DZIAŁANIA CENTRUM KULTURY do 15 stycznia każdego roku do zatwierdzenia Wójtowi.
Główny specjalista, inspektor i referenci zapewniają terminową i prawidłową
realizację zadań objętych rocznym programem działania.
- Dyrektor sprawuje kontrolę realizacji programu działania i przedstawia informacje w tym zakresie na żądanie wójta.
- Dyrektor informuje wójta o wykonaniu programowych zadań, zagrożeniach ich wykonania i podejmowanych środkach zaradczych.
ROZDZIAŁ III
Organizacja działalności kontrolnej
§ 15
Kontrolę wewnętrzną wykonuje dyrektor.
DZIAŁ IV
STRUKTURA ORGANIZACYJNA CENTRUM KULTURY
ROZDZIAŁ I
Stanowiska pracy w Centrum Kultury
§ 16
W Centrum kultury wchodzą następujące stanowiska pracy posługujące się przy znakowaniu spraw i akt znakami:
1. Gminnym Centrum Kultury kieruje dyrektor CK
2. Stanowiska urzędnicze:
1) stanowisko ds. kultury, sportu i rekreacji CKSR
2) stanowisko ds. kultury, sportu i rekreacji CKSR
3) stanowisko ds. obsługi bazy komputerowej i użytkowników informacji CKIO
4) stanowisko ds. obsługi bazy komputerowej i użytkowników informacji CKIO
5) stanowisko ds. promocji i turystyki CKPT
6) stanowisko ds. edukacji CKE
3. Stanowiska pomocnicze:
1) Sprzątaczka
2 Intendentka
3) Kucharka
4) Pomoc kuchenna
§ 17
1. Dyrektorowi podlegają:
- Główny specjalista ds. kultury, sportu i rekreacji
- Inspektor ds. kultury, sportu i rekreacji
- Referent ds. obsługi bazy komputerowej i użytkowników informacji
- Referent ds. obsługi bazy komputerowej i użytkowników informacji
- Referent ds. edukacji
- Intendentka
- Kucharka
- Pomoc kuchenna
- Sprzątaczka
2. Dyrektor Centrum Kultury podlega Wójtowi Gminy.
§ 18
Schemat organizacyjny Centrum Kultury w formie graficznej określa zał. nr 2 do regulaminu.
ROZDZIAŁ II
Zadania wspólne dla komórek organizacyjnych Centrum Kultury
§ 19
- Umożliwianie mieszkańcom gminy dostępu do informacji o rynku pracy.
- Organizowanie różnorodnych form edukacji kulturalnej i społecznej dzieci, młodzieży i dorosłych.
- Wspieranie, popularyzacja i promocja twórczości artystycznej wszystkich dziedzin sztuki.
- Gromadzenie, dokumentowanie, tworzenie, ochrona i udostępnianie dóbr kultury.
- Koordynacja działalności na terenie gminy w zakresie organizacji imprez kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych.
- Upowszechnianie zajęć i imprez kulturalnych i rekreacyjno-sportowych na terenie gminy.
DZIAŁ V
Postanowienia końcowe
§ 20
Szczególne obowiązki na poszczególnych stanowiskach wynikające z niniejszego
regulaminu określają zakresy czynności.
Dyrektor Centrum Kultury zobowiązany jest zapoznać pracowników z:
1) statutem Centrum Kultury,
2) regulaminem organizacyjnym Centrum Kultury,
3) przepisami dotyczącymi tajemnicy państwowej i służbowej.
Załącznik nr 1
Do Regulaminu Organizacyjnego
ZATRUDNIENIE W CENTRUM KULTURY
1. Dyrektor Centrum Informacji kultury sportu i rekreacji 0, 5 etatu
2. Główny specjalista ds. kultury, sportu i rekreacji 1 etat
3. Inspektor ds. kultury sportu i rekreacji 1 etat
4. Referent ds. obsługi bazy komputerowej i użytkowników informacji 2 etaty
6. Referent ds. edukacji 1 etat
7. Intendent 1 etat
8. Kucharka 3 x 1 etat
9. Pomoc kuchenna 3 x 1 etat
7. Sprzątaczka 1 x 1 etat
Razem 13,5 etatu
REGULAMIN ORGANIZACYJNY GMINNEGO CENTRUM INFORMACJI, KULTURY, SPORTU I REKREACJI W DŁUGOSIODLE
REGULAMIN OŚRODKA PRZEDSZKOLNEGO
DOKUMENTY:
Regulamin Organizacyjny
Regulamin Organizacyjny Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji w Długosiodle z dnia 13 sierpnia 2020
czytaj dalej » na temat: Regulamin Organizacyjny