Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Gminne Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji

ul. Królowej Jadwigi 36, 07-210 Długosiodło

 

Regulaminy

ZARZĄDZENIE Nr 2 / 2019

 

Dyrektora Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji w Długosiodle

z dnia 4 lutego 2019 roku

w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji w Długosiodle

 

Na podstawie:

- art. 13 ust 3 Ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. Z 2001 r. Nr 13, poz 123 z późn. zm.).

 - § 12 Statutu Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji w Długosiodle uchwalonego Uchwałą  Nr XII/83/2003 Rady Gminy Długosiodło   z dnia 4 grudnia 2003 r.  zarządzam co następuje:

 

§ 1.

Wprowadzam Regulamin Organizacyjny Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu  i Rekreacji w Długosiodle, jako załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

 

§ 2.

 

Traci moc Zarządzenie Nr 26/2012 Wójta Gminy Długosiodło z dnia 4.04.2012 roku  w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji w Długosiodle

§ 3

 

Zarządzenie wchodzi z dniem  4 lutego 2019 r.

 

 

                                                                                 Załącznik nr 1 do

                                                                                 Zarządzenia Nr 2 /2019

Dyrektora Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji w Długosiodle        z dnia 4 lutego 2019 r.

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

GMINNEGO CENTRUM INFORMACJI,

KULTURY, SPORTU I REKREACJI

W DŁUGOSIODLE

 

 

 

 

DZIAŁ I

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

ROZDZIAŁ I

 

Zakres regulaminu

 

§ 1.

 

 

Regulamin Organizacyjny Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji określa:

 

 

  1. organizację i zasady funkcjonowania Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu     i Rekreacji.
  2. Strukturę organizacyjną Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu                           i Rekreacji.
  3. zasady działania Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji.

 

 

                                                            ROZDZIAŁ II

 

Podstawy działania

 

§ 2.

 

  1. Gminne Centrum Informacji Kultury Sportu i Rekreacji działa na podstawie:

Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym tekst jednolity z 2001 r. /Dz. U. Nr 142,  poz.1591 z późn. zm. /

  1. Uchwały Nr XII/83/2003 Rady Gminy Długosiodło z dnia 4 grudnia 2003 r. w sprawie utworzenia Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu  i Rekreacji w Długosiodle
  2. Statutu Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji  w Długosiodle
  3. Niniejszego regulaminu.

 

ROZDZIAŁ III

 

Słownik terminów

 

§ 3

 

Ilekroć w Regulaminie organizacyjnym jest mowa o:

 

  1. Wójcie — należy przez to rozumieć Wójta Gminy Długosiodło
  2. Centrum Kultury — należy przez to rozumieć Gminne Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji
  3. Dyrektorze — należy przez to rozumieć Dyrektor Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji
  4. Głównym specjaliście – należy przez to rozumieć Główny specjalista  ds. kultury, sportu i rekreacji
  5. Inspektorze — należy przez to rozumieć Inspektora do spraw Kultury Sportu i Rekreacji.
  6. Referencie – należy przez to rozumieć Referent do spraw obsługi bazy komputerowej i użytkowników informacji, Referent do spraw edukacji, Referent do spraw promocji i turystyki.

 

DZIAŁ II

 

ZASADY REALIZACJI ZADAŃ

 

Rozdział I

 

Podział zadań pomiędzy Dyrektorem Centrum Kultury, Głównym specjalistą i pozostałymi pracownikami

 

§ 4

 

  1. Dyrektor realizuje zadania przy pomocy Głównego specjalisty do spraw kultury, sportu i rekreacji oraz pozostałych pracowników.
  2. W przypadku braku możliwości pełnienia obowiązków służbowych przez dyrektora, Główny specjalista do spraw kultury, sportu i rekreacji pełni zastępstwo, którego zakres rozciąga się na wszystkie kompetencje Dyrektora Centrum Kultury.

 

§ 5

 

Do zadań i kompetencji Dyrektora Centrum Kultury należą następujące sprawy:

 

  1. kierowanie Centrum Kultury oraz wykonywanie uprawnień zwierzchnika  służbowego w stosunku do Głównego specjalisty i  pracowników,
  2. organizowanie pracy Centrum Kultury, kierowanie bieżącymi sprawami jednostki,
  3. wykonywanie zadań i obowiązków określonych przez Wójta,
  4. prowadzenie polityki kadrowej,
  5. prowadzenie prawidłowej gospodarki finansowej w ramach posiadanych środków,
  6. nadzór nad poprawnym merytorycznie wypełnianiem obowiązków przez podległych pracowników,
  7. planowanie podstawowych zadań należących do Centrum Kultury oraz zakresów czynności, obowiązków i odpowiedzialności dla pracowników,
  8. opracowanie dla potrzeb wójta oraz innych organów okresowych ocen, analiz, sprawozdań, bilansów, programów i innych materiałów,
  9. udzielanie odpowiedzi na wystąpienia  pokontrolne organów kontroli zewnętrznej. udzielanie odpowiedzi na skargi i wnioski.

 

§ 6

 

Do zadań i kompetencji Głównego specjalisty do spraw kultury, sportu i rekreacji należą:

 

  1. zastępstwo dyrektora w czasie niemożliwości pełnienia przez niego obowiązków,
  2. współpraca z instytucjami kultury i szkołami działającymi na terenie gminy,
  3. ochrona i kultywowanie wartości kulturowych gminy i regionu poprzez edukację  artystyczną,
  4. organizowanie imprez kulturalnych,
  5. tworzenie  programów  rozwoju kultury fizycznej i sportu,
  6. propagowanie i upowszechnianie masowego ruchu sportowego,
  7. organizowanie imprez sportowych.

 

§ 7

 

Do zadań i kompetencji Inspektora do spraw kultury, sportu i rekreacji należą następujące sprawy:

 

  1. współpraca z instytucjami kultury i szkołami działającymi na terenie gminy,
  2. ochrona i kultywowanie wartości kulturowych gminy i regionu poprzez edukację  artystyczną,
  3. organizowanie imprez kulturalnych,
  4. tworzenie  programów  rozwoju kultury fizycznej i sportu,
  5. propagowanie i upowszechnianie masowego ruchu sportowego,
  6. organizowanie imprez sportowych.

 

 

§ 8

 

Do zadań i kompetencji Referenta do spraw obsługi bazy komputerowej  i użytkowników informacji należą:

 

  1. prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących gminy,
  2. wyszukiwanie i udzielanie informacji dotyczących dalszej nauki,
  3. wyszukiwanie i udzielanie informacji dotyczących rynku pracy,
  4. udzielanie informacji osobom prowadzącym działalność gospodarczą,
  5. udostępnianie sprzętu, baz danych i programów komputerowych,.
  6. umożliwianie użytkownikom informacji stałego dostępu do Internetu,
  7. prowadzenie usług biurowych.

 

§ 9

 

Do zadań i kompetencji Referenta do spraw edukacji należą:

 

  1. traktowanie wychowanków z szacunkiem, życzliwością i sympatią,
  2. dbanie o bezpieczeństwo dzieci w czasie pobytu w przedszkolu i poza budynkiem ośrodka przedszkolnego,
  3. planowanie i prowadzenie pracy dydaktyczno - wychowawczej zgodnie  z wymaganiami przyjętych programów wychowania przedszkolnego,
  4. inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, kulturalnym lub rekreacyjno- sportowym, 
  5. współdecydowanie o wyborze programu wychowania przedszkolnego, pomocy dydaktycznych, zabawek,
  6. Systematyczne pogłębianie wiedzy pedagogicznej, podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych przez aktywne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego,
  7. prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie                                   i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci i ich dokumentowanie,
  8. udzielanie rodzicom i opiekunom wychowanków informacji o postępach ich dzieci, wspomaganie ich w działalności wychowawczej.

 

§ 10

Do zadań i kompetencji intendenta należą:

 

  1. W zakresie kierowania żywieniem:
  1. sprawowanie fachowego nadzoru nad sporządzaniem posiłków i ich prawidłowym wydawaniem, dbanie o ich kaloryczność zgodną  z normami żywienia zbiorowego dzieci, 
  2. nadzorowanie pracy kucharek i pomocy kuchennych,
  3. dbałość o należyte i zgodne z normami zapasy produktów żywnościowych,
  4. dopilnowanie utrzymania się w stawce żywieniowej,
  5. sporządzanie jadłospisów na okres 10 dni, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  6. prowadzenie działalności kuchni  w zakresie bezpieczeństwa zdrowotności żywności  i żywienia, zgodnie z wymogami organu nadzoru sanitarnego,
  7. sprawowanie kontroli wewnętrznej warunków sanitarnych we wszystkich etapach produkcji  i obrotu, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  8. prowadzenie dokumentacji dotyczącej żywienia dzieci,
  9. w zakresie nieprawidłowego kierowania żywieniem odpowiedzialność materialna i dyscyplinarna.

 

  1. W zakresie gospodarki pieniężnej:
  1. właściwe przechowywanie i zabezpieczenie gotówki,                          
  2. dokonywanie operacji gotówkowych - przyjmowanie wpłat i odprowadzanie przyjętych sum do banku,
  3. prowadzenie ewidencji dzieci i naliczanie odpłatności za posiłki,
  4. egzekwowanie od rodziców wpłat za posiłki w określonej i zatwierdzonej wysokości,
  5. niezwłoczne zawiadomienie dyrektora o  brakach gotówkowych oraz ewentualnych włamaniach do kasy,
  1. W zakresie pełnienia funkcji kasjera  odpowiedzialność materialna i dyscyplinarna za straty powstałe z jego winy a w szczególności powstałe z tytułu :
  1. nieprzestrzegania zasad gospodarki kasowej,
  2. nienależytego zabezpieczenia i przechowywania gotówki

 

                                                         § 11

1.Do zadań i kompetencji kucharki należą:

  1. przygotowywanie posiłków /obiadów, śniadań/ z uwzględnieniem:
  1. odpowiedniej kaloryczności sporządzanych posiłków, 
  2. odpowiednich wagowo porcji,
  3. estetyki podania,
  4. walorów smakowych,
  5. różnorodności sporządzanych dań,
    1. dbanie o najwyższą jakość i smak posiłków (śniadanie, obiad , podwieczorek) i wydawanie ich o wyznaczonych godzinach,
    2. wydawanie obiadów w stołówce szkolnej,
    3. terminowe wydawanie posiłków zgodnie z ustalonymi godzinami ich wydawania,
    4. codzienne przygotowywanie próbek żywnościowych, dbanie o właściwe ich oznaczenie i przechowywanie zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    5. oszczędne gospodarowanie produktami spożywczymi i sprzętem,
    6. niezwłoczne zgłaszanie przełożonemu:
  1. wszelkich stwierdzonych uszkodzeń sprzętów i mienia szkolnego,
  2. awarii i usterek instalacji wodnych, kanalizacyjnych i innych,
    1. przestrzeganie zasad właściwego i higienicznego przygotowywania posiłków,
    2. uczestniczenie w sporządzaniu dekadowych jadłospisów wraz z intendentem,
    3. uzgadnianie z intendentem  zakupu niezbędnych produktów żywnościowych,
    4. rozliczenie się z ilości wydanych obiadów,
    5. odpowiedzialność materialna i dyscyplinarna w zakresie nieprawidłowego żywienia oraz za  sprzęt i naczynia znajdujące się w kuchni,

 

  1. utrzymywanie czystości i porządku na stanowisku pracy, przestrzeganie zasad higieniczno-sanitarnych , BHP i ppoż. oraz dyscypliny pracy,
  2. przestrzeganie ustalonego czasu pracy  i wykorzystywania go w sposób efektywny,
  3. noszenie odzieży roboczej i ochronnej , zgodnie z wymogami higienicznymi,
  4. uprzejme i życzliwe zachowanie w stosunku do przełożonych, współpracowników, dzieci, rodziców  i interesantów,
  5. odpowiedzialne i ekonomiczne gospodarowanie produktami spożywczymi i środkami czystości,
  6. bezpieczne używanie urządzeń i narzędzi zgodnie z ich przeznaczeniem,
  7. odpowiedzialność materialna i dyscyplinarna w zakresie nieprawidłowego kierowania żywieniem, wykonywanie innych poleceń dyrektora , związanych z organizacją pracy kuchni.      

§ 12

Do zadań i kompetencji pomocy kuchennej należą:

 

  1. obróbka wstępna warzyw , owoców oraz wszelkich surowców do produkcji posiłków (mycie, obieranie , czyszczenie), rozdrabnianie warzyw , owoców i innych surowców,
  2. przygotowywanie potraw zgodnie z wytycznymi kucharki ,
  3. pomoc w porcjowaniu i wydawaniu posiłków,
  4. przestrzeganie zasad technologii i estetyki oraz przepisów higieniczno-sanitarnych,
  5. dbanie o najwyższą jakość i smak posiłków (śniadanie, obiad , podwieczorek) i wydawanie ich o wyznaczonych godzinach,
  6. oszczędne gospodarowanie produktami spożywczymi i sprzętem,
  7. przestrzeganie właściwego podziału pracy w kuchni,
  8. utrzymywanie czystości i porządku na stanowisku pracy, przestrzeganie zasad higieniczno-sanitarnych , BHP i ppoż. oraz dyscypliny pracy,
  9. mycie naczyń (wyparzanie) i sprzętu kuchennego,
  10. sprzątanie kuchni , obieralni  i innych pomieszczeń kuchennych,
  11. doraźne zastępowanie kucharki w przypadku jej nieobecności,
  12. przestrzeganie zasad  BHP i ppoż. oraz dyscypliny pracy,
  13. przechowywanie artykułów zgodnie z zaleceniami Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej,
  14. noszenie odzieży roboczej i ochronnej , zgodnie z wymogami higienicznymi,
  15. uprzejme  i życzliwe zachowanie w stosunku do przełożonych , współpracowników , dzieci , rodziców  i interesantów,
  16. przestrzeganie ustalonego czasu pracy  i wykorzystywania go w sposób efektywny,
  17. natychmiastowe zgłaszanie intendentce powstałych usterek  oraz wszelkich nieprawidłowości stanowiących zagrożenie zdrowia lub życia,
  18. wykonywanie innych poleceń dyrektora , związanych z organizacją pracy kuchni.

 

DZIAŁ III

 

TRYB PRACY CENTRUM KULTURY

 

ROZDZIAŁ I

 

Zasady podpisywania, aprobaty pism i decyzji.

§ 13

 

  1. Dyrektor podpisuje pisma i decyzje dotyczące spraw należących do właściwości Centrum Kultury
  2. Do wyłącznego podpisywania przez dyrektora zastrzeżone są dokumenty typu:

1)   jeżeli wymaga tego wyraźny przepis prawa

            2)  zastrzeżone niniejszym regulaminem

 

  1. Jeżeli dyrektor nie może pełnić obowiązków służbowych, prawo podpisu spraw wymienionych w ust. 1 i 2 przysługuje w jego zastępstwie głównemu specjaliście.
  2. Główny specjalista podpisuje decyzje w sprawach indywidualnych na podstawie imiennego upoważnienia dyrektora.

 

                                                               ROZDZIAŁ II

 

Podstawowe zasady planowania pracy w Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji.

 

§ 14

 

  1. Działalność Centrum Kultury oparta jest na rocznym programie działania.
  2. Program działania Centrum Kultury, obejmujący podstawowe zadania   przewidziane do realizacji, powinien zawierać zadania wynikające  w szczególności z:

                        1) ustaw i przepisów wykonawczych

                        2) uchwał Rady Gminy

                       3) regulaminu organizacyjnego Centrum Kultury

                4) zarządzeń Wójta

              

  1. Główny specjalista, inspektor i referenci  przekazują dyrektorowi  do 15 grudnia każdego roku projekty programów działania poszczególnych stanowisk pracy.
  2. Dyrektor opiniuje przedłożone projekty programów i przedstawia ROCZNY PROGRAM DZIAŁANIA CENTRUM KULTURY do 15 stycznia każdego roku do zatwierdzenia Wójtowi.

       Główny specjalista, inspektor i referenci  zapewniają terminową i prawidłową         

       realizację zadań objętych rocznym programem działania.

  1. Dyrektor sprawuje kontrolę realizacji programu działania i przedstawia informacje w tym zakresie na żądanie wójta.   
  2. Dyrektor informuje wójta o wykonaniu programowych zadań, zagrożeniach ich wykonania i podejmowanych środkach zaradczych.

 

ROZDZIAŁ III

 

Organizacja działalności kontrolnej

 

§ 15

 

Kontrolę wewnętrzną wykonuje dyrektor.

 

DZIAŁ IV

 

STRUKTURA ORGANIZACYJNA CENTRUM KULTURY

 

ROZDZIAŁ I

 

Stanowiska pracy w  Centrum Kultury

 

§ 16

W Centrum kultury wchodzą następujące  stanowiska pracy posługujące się przy znakowaniu spraw i akt znakami:

 

1. Gminnym Centrum Kultury kieruje dyrektor CK

2. Stanowiska urzędnicze:

      1) stanowisko ds. kultury, sportu i rekreacji CKSR

      2) stanowisko ds. kultury, sportu i rekreacji CKSR

      3) stanowisko ds. obsługi bazy komputerowej i użytkowników informacji CKIO

      4) stanowisko ds. obsługi bazy komputerowej i użytkowników informacji CKIO

      5) stanowisko ds. promocji i turystyki CKPT

      6) stanowisko ds. edukacji CKE

 3. Stanowiska pomocnicze:

      1) Sprzątaczka

      2 Intendentka

     3) Kucharka

     4) Pomoc kuchenna

      

§ 17

1. Dyrektorowi podlegają:

 

  1. Główny specjalista ds. kultury, sportu i rekreacji
  2. Inspektor ds.  kultury, sportu i rekreacji 
  3. Referent  ds. obsługi bazy komputerowej i użytkowników informacji
  4. Referent ds. obsługi bazy komputerowej i użytkowników informacji
  5. Referent ds. edukacji  
  6. Intendentka
  7. Kucharka
  8. Pomoc kuchenna                                                                                   
  9. Sprzątaczka

2. Dyrektor Centrum Kultury podlega Wójtowi Gminy.

 

§ 18

 

Schemat organizacyjny Centrum Kultury w formie graficznej określa zał. nr 2  do regulaminu.

 

ROZDZIAŁ II

 

Zadania wspólne dla komórek organizacyjnych Centrum Kultury

 

§ 19

 

  1. Umożliwianie mieszkańcom gminy dostępu do informacji o rynku pracy.
  2. Organizowanie różnorodnych form edukacji kulturalnej i społecznej dzieci, młodzieży i dorosłych.
  3. Wspieranie, popularyzacja i promocja twórczości artystycznej wszystkich dziedzin sztuki.
  4. Gromadzenie, dokumentowanie, tworzenie, ochrona i udostępnianie dóbr kultury.
  5. Koordynacja działalności na terenie gminy w zakresie organizacji imprez kulturalnych, sportowych  i rekreacyjnych.
  6. Upowszechnianie zajęć i imprez kulturalnych i rekreacyjno-sportowych na terenie gminy.

 

DZIAŁ V

 

Postanowienia końcowe

 

§ 20

 

Szczególne obowiązki na poszczególnych stanowiskach wynikające z niniejszego

regulaminu określają zakresy czynności.

Dyrektor Centrum Kultury zobowiązany jest zapoznać pracowników z:

1) statutem Centrum Kultury,

2) regulaminem organizacyjnym Centrum Kultury,

3) przepisami dotyczącymi tajemnicy państwowej i służbowej.

 

Załącznik nr 1

Do Regulaminu Organizacyjnego

 

 

 

 

    ZATRUDNIENIE W CENTRUM KULTURY

 

 

 

1. Dyrektor Centrum Informacji kultury sportu i rekreacji                           0, 5 etatu

2. Główny specjalista ds. kultury, sportu i rekreacji                                         1 etat                                                           

3. Inspektor ds. kultury sportu i rekreacji                                                         1 etat              

4. Referent ds. obsługi bazy komputerowej i użytkowników informacji          2 etaty

6. Referent ds. edukacji                                                                                   1 etat

7. Intendent                                                                                                      1 etat

8. Kucharka                                                                                                3 x 1 etat

9. Pomoc kuchenna                                                                                   3 x 1 etat

7. Sprzątaczka                                                                                          1 x  1 etat 

 

                                                                               Razem 13,5 etatu

REGULAMIN ORGANIZACYJNY GMINNEGO CENTRUM INFORMACJI, KULTURY, SPORTU I REKREACJI W DŁUGOSIODLE

 

REGULAMIN OŚRODKA PRZEDSZKOLNEGO

DOKUMENTY:

Regulamin Organizacyjny

Utworzono dnia 01.12.2020

Regulamin Organizacyjny Gminnego Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji w Długosiodle z dnia 13 sierpnia 2020

czytaj dalej » na temat: Regulamin Organizacyjny

Załączniki:

Regulamin organizacyjny

Utworzono dnia 28.07.2020, 12:41
Regulamin organizacyjny GCIKSiR

Regulamin Ośrodka Przedszkolnego

Utworzono dnia 25.04.2019, 12:44
Regulamin Ośrodka Przedszkolnego działającego przy Gminnym Centrum Informacji, Kultury, Sportu i Rekreacji w Długosiodle

Informacje

Liczba wyświetleń: 246
Utworzono dnia: 09.01.2019

Historia publikacji

  • 01.12.2020 14:36, Administrator
    Dodanie dokumentu: Regulamin Organizacyjny
  • 28.07.2020 12:47, Administrator
    Edycja strony: Regulaminy
  • 28.07.2020 12:46, Administrator
    Edycja strony: Regulaminy